Czy warto być WEGE? Obawy znikają, gdy masz dietę od specjalisty dietetyka.

Czy zastanawialiście się kiedyś nad pozytywnymi i negatywnymi stronami wegetarianizmu ?

A może jesteście na diecie wegetariańskiej i zastanawiacie się jaki ma to wpływ na Wasze zdrowie ?


Poniżej przedstawimy Wam plusy i minusy związane z dietą wegetariańską.


Pozytywy:

- mniejsza zawartość tłuszczu a przede wszystkim nasyconych kwasów tłuszczowych,

- zwiększony udział niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają korzystny wpływ na zdrowie,

- niska zawartość cholesterolu,

- wyższa zawartość węglowodanów złożonych oraz błonnika pokarmowego,

- zwiększona podaż witaminy C.


Możliwe negatywy:

- kłopoty z pokryciem zapotrzebowania na energię,

- niedostateczna podaż i niska wartość biologiczna białka,

- deficyt witaminy B12,

- niedostateczna podaż wapnia, żelaza oraz niska ich biodostępność.


Znając pozytywne i negatywne strony bycia WEGE, można uznać, że dieta wegetariańska zmniejsza zagrożenie m.in.:

- otyłości,

- cukrzycy,

- hipercholesterolemii,

- nadciśnienia,

- zaparć,

- nowotworów,

- choroby niedokrwiennej serca.


Jednak nieprawidłowo zbilansowana dieta wegetariańska może równocześnie zwiększać ryzyko wystąpienia niedorozwoju fizycznego i umysłowego, niedożywienia, anemii, krzywicy, osteoporozy, zaburzeń miesiączkowania czy zaburzeń odżywiania.


CO WIĘC ZROBIĆ BY BYĆ WEGE W PEŁNI ZDROWIA?

Aby cieszyć się korzyściami płynącymi z bycia wegetarianinem należy odpowiednio do tego podejść. Jeżeli nie jesteś pewny/a jak prawidłowo zbilansować swój jadłospis umów się do NASZEGO CENTRUM DIETETYCZNEGO w którym otrzymasz fachowe rady od specjalistów w dziedzinie dietetyki.



Nie bój się już dziś sięgnąć po zdrowie.

88 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie